Jak zvýšit energii bez požívání kávy?

10. 8. 2020

Jak zvýšit energii bez požívání kávy?

Pít šálek kávy jeden za druhým, není jediný způsob, jak přežít hektický den. Pokud cítíte blížící se únavu zkuste následující tipy a rady:

1) Pijte yerba maté

Už jste někdy vyzkoušeli yerba maté? Ačkoli tento jihoamerický čaj obsahuje téměř stejné množství kofeinu jako káva, je méně kyselý a má příjemnou ořechovou příchuť. Také je bohatý na spousty antioxidantů, vitamínů a minerálů, jako například draslík a zinek.

 

2) Mějte snídani bohatou na vlákninu

Studie dokazují, že snídaně zvyšuje téměř okamžitě naši bělost. Chcete-li potlačit únavu a hlad až do oběda, snězte snídani s vysokým obsahem vlákniny.

 

3) Osprchujte se

Pro některé to zní šíleně, ale ranní 3 minutová studená sprcha je prokázanou pomocí proti chronické únavě.

 

4) Pusťte si hudbu

Výzkumy dokazují, že poslech některých melodií po ránu, může zmírnit stres a tím tedy i únavu.

 

5) Pijte nápoje s nízkým obsahem cukru

Bylo prokázáno, že sladké nápoje dlouhodobě omezují koncentraci a bdělost ať už jsou s kofeinem nebo bez. Držte se tedy raději vody nebo čaje. Dokonce i mírná dehydratace způsobuje, že vaše smysly jsou otupené, proto pijte po celý den.

 

6) Připravte si svačinu s vyšší obsahem hořčíku

Je možné, že příčinou vaší únavy je nedostatek hořčíku ve vašem těle. Dokonce i malý nedostatek vám může ztěžovat každodenní úkoly. Proto si s sebou k svačině vezměte pár mandlí, lískových oříšků nebo kešu.

 

7) 10 minutové protažení

Při cvičení se do mozku, svalů a srdce dostává krev bohatá na kyslík, čímž dochází i k přirozenému zvýšení energie. Cítíte-li tedy únavu zkuste si 10 minut „zacvičit“.

 

8) Žvýkačka neobsahující cukr

Ne jedna studie dokazuje, že žvýkání žvýkačky zvyšuje bdělost, a může dokonce zlepšit i duševní výkon.

 

9) Čtvereček hořké čokolády

Studie popisují flavonoidy obsažené v kakau, jako látky zlepšující náladu a kognitivní dovednosti. Tmavá čokoláda (s min 60 % kakaa) je dokonce vědecky označována jako „povzbuzovadlo“.

 

10) Pořiďte si éterický olej s vůní citronu

Studie potvrzují, že lidé, kteří se nacházeli v místnosti, kde byl použit éterický olej s vůní citronu, byli méně unavení než lidé, kteří se nacházeli v místnosti bez použití jakékoliv vůně.

 

11) Choďte na 20 minutové procházky do přírody

Nejvíce potvrzeným pomocníkem při únavě je příroda. Pouhých 20 minut chůze po venku může zvýšit vaši energii, vitalitu a duševní pohodu. Expozice slunečnímu záření je navíc nezbytná pro správnou produkci vitamínu D a melatoninu, kteří pomáhají regulovat vaši hladinu energie.

 

pohoda