Opravdu je tak důležité mít v jídelníčku ryby?

26. 3. 2021

Opravdu je tak důležité mít v jídelníčku ryby?

Dvě porce ryb týdně mohou pomoci předcházet srdečním onemocněním

 

-        Vědci v Kanadě zjistili, že konzumace více porcí ryb může pomoci předcházet opakujícím se srdečním onemocněním

-        Omega-3 mastné kyseliny nacházející se v rybách mohou snižovat zánět (nejlepším zdrojem jsou tzv. mastné ryby – losos, tuňák, sardinky a treska)

U osob se srdečním onemocněním vědci z McMaster University v Hamiltonu v Ontariu v Kanadě zjistili, že přidáním více porcí ryb se snižuje riziko opakujících se srdečních onemocnění.

Zejména pak, když přidáte dvě porce tzv. mastných ryb za týden do svého jídelníčku.

Co přesně tato studie zjistila?

Studie byla provedena ve čtyřech etapách, které zahrnovaly celkem 191 558 účastníků z 58 zemí. Zkoumal se vliv konzumace ryb na závažné kardiovaskulární příhody, jako jsou srdeční infarkt, mrtvice, městnavé srdeční selhání a náhlá smrt.

Bylo zjištěno, že lidé s již existující kardiovaskulární chorobou, kteří konzumovali minimálně 175 gramů ryb (obzvláště tzv. mastných ryb) za týden, měli nižší riziko úmrtí a nižší možnost vzniku závažného kardiovaskulárního onemocnění. Dále bylo zjištěno, že konzumace vyššího podílu ryb lidmi, kteří nemají žádné kardiovaskulární onemocnění, nemá tak významné výhody, ale jako prevence je dostačující.

V případě, že nejste milovníky ryb. Zkuste jen nahradit vlašskými ořechy, sójou, chia semínky, konopnými semínky, mletými lněnými semínky a oleji, jako např. lněný a ořechový olej.

tučné ryby